Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pavel_D

3. 2. 2010 15:49
A ještě něco:

Tak Vám vadí 6000 aut na trase T- J, které jedou  po rovince a hladké asfaltce. Kdežto obyvatelům Hluboké ulice a ulice 5. května nevadí současných 12 až 15 tisíc (dle prognózy 20 tisíc). A to při jízdě do kopce po kočičích hlavách, v realtivně úzké ulici. A co myslíte, je lepší, když exhalace z trasy  T - J spadnou uprostřed Českého ráje a v Turnově, nebo v lokalitě s lepšími rozptylovými podmínkami mimo hustě obydlenou oblast? Už v současnosti exhalace v Turnově překračují normu.

Jižní varianta počítá s přeložkou na Semily, takže část dopravní zátěže (asi 20 - 30%) z výše jmenovaných ulic odvede. A to se jedná zejména o nákladní dopravu.

Problém je velmi komplexní a nedá se posuzovat jen z nějaké vytržené části. Tak např. pokud by se část mezinárodního transportu přesunula na železnici (jako jinde v Evropě), tak o stejnou část se zmenší celkové exhalace.

0 0
možnosti

Pavel_D

3. 2. 2010 15:29
Ještě dodatek

Myšlenka, že si mezinárodní dopravci budou kvůli několika km zkracovat cestu, nebo kvůli mýtu, nebere v úvahu možnost, jak tomu zabránit. Na to stačí dopravní značka a policajt, který nezdárníky zkásne (viz Sobotka - zákaz vjezdu náklaďáků s výjimkou místního zásobování). Kromě toho je vidět, že jste nejel s kamionem a vlekem po turnovských kruhácích, zejména po tom u LIDLu. A jen trouba řidič se bude motat přes město, když bude mít na GPS a směrnících danou trasu (a ceduli příkázaný směr pro TIR - nevšiml jste si jich někde?)

0 0
možnosti

Pavel_D

3. 2. 2010 14:25
Jak je to doopravdy

Doporučuji si nejdříve prostudovat studii firmy Valbek, která tři možné varianty tras navrhla. Tím nejčastějším omylem lidí, kteří o R35 píší, je to, že stále berou v úvahu jen spoj mezi Turnovem a Jičínem. Jenže R35 se má stát částí mezinárodní kamionové trasy (mezi Hamburkem a Istanbulem). Odhaduje se asi 20 000 vozidel denně, z čehož většinu budou zřejmě tvořit vozy TIR. Takže pokud si někdo myslí, že se pak bude z Turnova do Jičína jezdit lépe, tak asi nikdy nejel po D1. Kromě toho tzv. severní trasa (kterou podporuje betonářská lobby z Liberce) má procházet přímo Turnovem, který už teď marně zápasí s dopravní zátěží.

Obyvatelé všech obcí na trase (s výjimkou Karlovic) se tomu brání, neboť jim to nic nepřinese, kromě hluku a exhalací. Cena severní trasy má být cca 19 miliard Kč. Cena jižní trasy jen cca 14 miliard Kč, a v této částce je navíc započítána i rekonstrukce stávající I/35 s obchvatem některých obcí, a přeložka na Semily, která ulehčí dopravní zátěži na náměstí v Turnově.

0 0
možnosti

Pavel_D

3. 2. 2010 14:41
Re: Jak je to doopravdy

Pokračování: Řada obcí dokonce vyhlásila stavební uzávěru pro stavby dálničního typu. Odpor veřejnosti vyvolal zejména způsob "projednávání" s občany. KÚ Libereckého kraje se snažil stále utajovat důležité informace, a teprve až na nátlak svolil k jakési prezentaci, kterou se snaží vydávat za projednání. Aniž vzal v úvahu připomínky řady občanských sdružení.

Zastánci severní trasy dále zapomínají, že má vést v blízkosti vyhlášeného geoparku, když už pomineme to, že prochází středem lokality, zvané Český ráj (neplést s CHKO Český ráj). Průtah Turnovem a umístění mimoúrovňových křižovatek není v souladu se směrnicemi EU. Posouzení stavby na vliv životního prostředí a krajinu (EIA a posléze SEA) zřejmě neprojde kvůli hluku a exhalacím. Jedno z dílčích řešení uvažuje tunel po sídlištěm na Výšince, kde je nestabilní podloží (už tu ujelo při stavbě LIDLu). A tunely neumíme, viz známé případy, kdy to žuchlo.

0 0
možnosti

eizoeizo

3. 2. 2010 12:18
Měli se zeptat ve vesnicích, kterými prochází

současné spojení Jičín - Turnov... Ti by do toho měli mít nejvíc co mluvit, ne nějací profesionální ekologové - teoretikové, amatérští nadšenci pro nějaké hejno žab nebo ti, kteří už z pricipu začnou řvát proti "betonové lobby". Nevěřím, že těm lidem se líbí, když jim před okny denně projíždí takové množství aut. A kdo tou silnicí někdy jel, ví, že je nejen pomalá, ale i nebezpečná.

Souhlasím s Vámi, že jen menšina by asi volila nějakou dlouhou objížďku, i kdyby byla pohodlnější. Takže co je lepší, mít dálnici na poli nebo ten provoz v plný palbě pár metrů od okna?

0 0
možnosti
  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1453x
Patřím mezi tzv. husákovi děti

Seznam rubrik